Tuesday, December 16, 2008

Tischendorf on a Leave of Absence

Recently we posted an old note from Westcott on 2 Pet 3:10, and our readers transcribed the document. Here is another little item you can try. I noticed this letter l when it was for sale on e-bay perhaps two years ago (now I cannot remember).

5 Comments:

Wieland Willker said...

i don't have the time, but this is what I can read immediately:

http://www-user.uni-bremen.de/~wie/Tisch.jpg

Tommy Wasserman said...

Wieland, I thought you would have a go. Good work so far.

Anonymous said...

Line four: "wozu die K.(aiserlich) vaterländische Regierung den nötigen Urlaub ertheilt(?) hat, bis"

Anonymous said...

Zufolge der mir von Sr. Maj. dem Kaiser von Rußland, unter ...-wortung (Befürwortung? ...-wertung?) des kais. Unterrichtsministers und der kais. Akademie der Wissen-schaften zu Petersburg, übertragenen wissenschaftlichen Reise in den Orient, wozu die k. ...erländische (vaterländische?) Regierung den nöthigen Urlaub ertheilt hat, bin ich verhindert (?) im laufenden Wintersemester und wohl auch im Sommersemester 1859. Vorlesungen zu halten.
Indem ich dies den Herren Commilitonen hierdurch ergebenst anzeige, empfehle ich mich und meine Reise... ihrer wohlwollenden Theilnahme.
Leipzig den 19. Octber. 1858.
C Tischendorf.

Tommy Wasserman said...

Anonymous, thank you very much! Good work, almost done.